ویروس‌ها به سیستم ایمنی انسان درس می‌دهند

مطالعه جدید نشان می‌دهد که مواجهه با ویروس به سیستم ایمنی انسان آموزش می دهد.

ویروس‌ها به سیستم ایمنی انسان درس می‌دهند

به گزارش گروه علم و پیشرفت جشنواره تهران به نقل از مدیکال نیوز، مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه لیژ بلژیک روی سلول‌های لنفوئید ذاتی گروه 2 (ILC2s) انجام شد، نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی مجدد عملکردی این سلول‌ها پس از قرار گرفتن در معرض ویروس‌ها به بدن اجازه می‌دهد تا در برابر قرار گرفتن در معرض برخی آلرژن‌های تنفسی واکنش متفاوتی نشان دهد. آلرژن یا حساسیت‌زا نوعی آنتی‌ژن است که باعث واکنش غیرطبیعی و شدید سیستم ایمنی می‌شوند.

قرار گرفتن در معرض میکروارگانیسم های خاص در دوران کودکی از ابتلا به بیماری های آلرژیک مانند آسم محافظت می کند. محققان آزمایشگاه ایمونولوژی و واکسن شناسی دانشگاه لیژ در سال 2017 نشان دادند که عفونی شدن موش های آزمایشگاهی توسط ویروس گاماهرپس از آنها در برابر ابتلا به آسم محافظت می کند. محققان به منظور پیشبرد بیشتر در درک عملکردی این مکانیسم، مطالعه‌ای را انجام و در مجله Science Immunology منتشر کردند که اکنون نشان می‌دهد برنامه‌ریزی مجدد عملکردی سلول‌های لنفاوی القا شده توسط ویروس یکی از راه حل ها است.

سلول های لنفوئید ذاتی گروه 2  برای اولین بار در سال 2010 توصیف شدند. آن ها در پاسخ به آلرژن ها و ویروس های خاص، از جمله ویروس آنفولانزا نقش دارند.

نتایج این مطالعه در Science Immunology منتشر شده است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید