خیاطیان: درصدد ارتقای تصمیم‌سازی‌ها با محوریت عدالت هستیم

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: وظیفه ما تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در بستر پژوهش است، بر اساس ماموریت‌مان به دنبال مسائلی هستیم که کلان و ملی و براساس عدالت باشد.

خیاطیان: درصدد ارتقای تصمیم‌سازی‌ها با محوریت عدالت هستیم

به گزارش گروه سیاسی جشنواره تهران، نشست مجمع پژوهشکده‌های اقتصادی کشور با هدف تقویت هماهنگی‌‌ها میان مراکز پژوهشی نهاد‌های حاکمیتی، با حضور محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و کارشناسان برجسته اقتصادی کشور در محل این مرکز برگزار شد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در این جلسه، گفت: در دولت مردمی تلاش می‌شود مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری محل حضور و رفت و آمد صاحبان اندیشه و نخبگان باشد تا براساس مأموریت‌های طراحی شده مرکز، همراه و یاور مرکز باشند.

وی در ادامه تشکیل مجمع پژوهشکده‌های اقتصادی کشور را ایده‌ای بسیار خوب عنوان کرد و گفت: تجربه نشان داده است هر کجا کار شبکه‌ای و مشارکتی صورت می‌گیرد، نتایج و برکات بهتر و بیشتری از آن حاصل می‌شود. از سویی دیگر این رویه، یک روند جهانی و رویکرد نوینی است که نتیجه‌بخش بوده است، بنابراین ایده‌های شبکه‌های علمی بیش از پیش در حال جا افتادن است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با اشاره به فرصت‌ها و چالش‌های کار شبکه‌ای در کشور، تصریح کرد: برای انجام کار شبکه‌ای باید بدانیم به دنبال چه هستیم تا اثربخشی کار بالا برود، نکات ایراد شده در این نشست نیز در خور توجه است و می‌توان آن‌ها را در کنار مسائل اصلی پیگیری کرد.

خیاطیان با اشاره به اینکه شخص رئیس‌جمهوری روحیه‌ای نخبه‌گرا و اجماعی دارد، یادآور شد: از آنجایی که این اجماع در مجموعه دولت نیز برقرار است، می‌توان امیدوار بود که مسائل مطروحه، اثربخشی بالایی نیز داشته باشد؛ از این‌رو این ظرفیت وجود دارد و امیدواریم بتوانیم به نحوه احسن از آن استفاده کنیم.

وی مسائلی همچون تورم، ارز، مسکن، اجاره‌بها، دستمزد، بودجه، دیپلماسی اقتصادی، امنیت غذایی و… را از جمله دغدغه‌های دولت برشمرد و گفت: موضوع ارز از جمله موضوعاتی است که مجمع پژوهشکده‌های اقتصادی کشور می‌تواند در گام نخست آن را از طریق ارتباط با مراکز علمی و نخبگانی کشور دنبال کرده و برای آن راهکارهایی ارائه دهد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با بیان اینکه تقویت ارتباط دولت با نخبگان از جمله انتظارات شخص رئیس‌جمهور از این مرکز است، گفت: ما براساس مأموریت‌های خود تلاش داریم این هم‌افزایی میان نخبگان و دولت شکل گیرد.

خیاطیان با اشاره به دیگر مأموریت‌های مرکز بررسی‌های استراتژیک در دولت مردمی یادآور شد: از آنجایی که وظیفه ما تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در بستر پژوهش است، براساس مأموریت‌مان به دنبال مسائلی هستیم که کلان و ملی باشد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید