برنامه‌های لیگ برتر والیبال تغییر می‌کند؟

رئیس سازمان لیگ گفت: تصمیمی مبنی بر تغییر برنامه دور برگشت لیگ برتر نداریم و مسابقات براساس آنچه در ابتدا اعلام شده، برگزار خواهد شد.

برنامه‌های لیگ برتر والیبال تغییر می‌کند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی جشنواره تهران، ابتدای دی‌ماه سازمان لیگ فدراسیون والیبال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با درخواست باشگاه‌ها، دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان سال 1401 همانند دور رفت برگزار خواهد شد. پس از گذشت دو هفته از دور برگشت لیگ برتر و به دنبال شیوع سویه جدید کووید 19 و خواست ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور تماشاگران در سالن مسابقات ممنوع شد، اما پیش از برگزاری هفته سوم با پیگیری‌های سازمان لیگ و رایزنی‌های انجام شده با فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی کرونا با حضور 30 درصدی تماشاگران موافقت شد. البته مرجع تصمیم‌گیری برای حضور تماشاگران و یا عدم حضورشان ستاد ملی مبارزه با کروناست و پیگیری و اصرار فدراسیون برای دریافت مجوز در این زمینه تنها در راستای احترام به نظر باشگاه‌ها بوده و در صورتی‌که ستاد ملی مبارزه با کرونا با این پیشنهاد موافقت نمی‌کرد، فدراسیون والیبال مجبور به اجرای مسابقات بدون حضور تماشاگران بود. محسن ترابی، رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال با اشاره به این تصمیمات اظهار داشت: تنها اخباری که در سایت رسمی فدراسیون و از سوی سازمان لیگ منتشر می‌شود، قابل استناد هستند. گاهی برخی دوستان نظر شخصی خود را ارائه می‌دهند، مثل این نظر که دوست دارند دور برگشت مسابقات لیگ برتر به چه شکل برگزار شود و این نگاه شخصی انعکاس می‌یابد. هیچ تغییری در برنامه دور برگشت مسابقات ایجاد نشده است و از ابتدای امر هم برنامه به این شکل اعلام شده بود و مسابقات طبق همان روال برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اعلام وزارت بهداشت در خصوص شیوع کرونا و آنفولانزا و نگرانی‌ای که ما نسبت به ابتلای بازیکنان یا کادر فنی داشتیم، بنا شد مسابقات را بدون تماشاگر برگزار کنیم. پیشگیری کردیم تا اتفاق ناگواری رخ ندهد و پس از اعلام این موضوع برخی از باشگاه‌ها و مربیان درخواست کردند که حال که تماشاگری وجود ندارد، مسابقات به شکل متمرکز برگزار شود و ما هم پاسخ دادیم که اگر باشگاه‌ها این درخواست را داشته باشند، آمادگی بررسی آن را داریم اما به هیچ وجه تمایلی برای اعلام یک طرفه این موضوع نداشتیم و هنوز این درخواست را بررسی نکرده بودیم که برخی از باشگاه‌ها درخواست کردند که حداقل تماشاگر را داشته باشند تا هیجان لیگ والیبال با حضور همین حداقل تماشاگران گرم‌تر شود. با توجه به این درخواست با فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی کرونا مذاکراتی داشتیم و مجوز حضور 30 درصد تماشاگران را با شرط صدور مجوز از ستاد کرونای هر استان گرفتیم. ترابی خاطرنشان کرد: مسابقات براساس برنامه اعلام شده از قبل و به شکل میزبانی در شهرهای میزبان ادامه خواهد یافت مگر این که اکثریت باشگاه‌ها به دلیل شرایط موجود شیوع کرونا درخواست داشته باشند که مسابقات در حباب برگزار شود که قابل کنترل باشد. در این صورت این درخواست را بررسی و از سایت رسمی فدراسیون اعلام خواهیم کرد. وی با تاکید بر حمایت فدراسیون از حقوق باشگاه‌ها، افزود: این نکته بسیار حائز اهمیت است که ما بر اساس آئین نامه سازمان لیگ یک شورای لیگ داریم که اعضای اصلی آن مدیران باشگاه‌ها هستند و برای تعیین نحوه برگزاری لیگ شورای لیگ تصمیم گیرنده است. بر همین اساس در هر زمانی که لازم باشد از مدیران عامل باشگاه‌ها نظر سنجی می‌کنیم تا بتوانیم بر اساس خرد جمعی و در نظر گرفتن حقوق باشگاه‌ها لیگ را برگزار کنیم. اینجاست که در برخی از اوقات نظر سرمربی تیم و نظر رسمی مدیرعامل باشگاه با هم تناقض دارد و ما مجبوریم نظر مدیر عامل باشگاه که عضو شورای لیگ است را مد نظر قرار دهیم. تمام تلاش و سعی سازمان لیگ بر این است که بتوانیم با توجه به شرایط جامعه و کشور تا حد امکان در بهترین شرایط لیگ را برگزار کنیم و هرچه به روزهای پایانی لیگ نزدیک‌تر می‌شویم به خاطر حساسیت مسابقات حاشیه‌های بیشتری هم به وجود می آید که این می‌تواند یکی از نشانه‌های پویایی لیگ باشد.   پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید