وزیر خزانه داری آمریکا:ایالات متحده با آشوب مالی و اقتصادی مواجه می‌شود

وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد که اگر کنگره برای افزایش سقف بدهی کشور اقدام نکند، آشوب مالی و اقتصادی این کشور را فرا می‌گیرد.

وزیر خزانه داری آمریکا:ایالات متحده با آشوب مالی و اقتصادی مواجه می‌شود

به گزارش  گروه بین‌الملل جشنواره تهران، «جانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا غروب یکشنبه به وقت تهران هشدار داد که اگر کنگره به زودی برای افزایش سقف بدهی کشور اقدام نکند، آشوب مالی و اقتصادی به وجود خواهد آمد.

به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر»، جمهوریخواهان، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را تحت فشار قرار داده‌اند تا در ازای برداشتن سقف استقراض ملی، توافقی برای کاهش هزینه‌ها انجام دهد، اما یلن اصرار دارد که مسئولیت این اقدام برعهده قانونگذاران آمریکایی است.

یلن چند روز قبل نیز هشدار داده بود که ایالات متحده ممکن است از اول ژوئن برای پرداخت تعهدات مالی خود با کمبود نقدینگی مواجه شود.

سقف بدهی مبلغی است که کنگره به دولت آمریکا اجازه داده تا برای انجام تعهدات اساسی خود وام بگیرد. سقف بدهی عمومی آمریکا از نظر قانونی ثابت است و تنها با تصویب قوانین کنگره که توسط رئیس جمهور به قانون تبدیل می‌شود، افزایش می‌یابد.

یلن با اشاره به مذاکرات بایدن با قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه گفت: «می‌دانم که او می‌خواهد فرآیندی را راه‌اندازی کند که در آن اولویت‌ها و سطوح هزینه‌ها مورد بحث قرار گیرد، اما این مذاکرات نباید با تفنگی که به سمت سر مردم آمریکا نشانه رفته باشد، انجام شود.»

 ۴۳ نماینده جمهوریخواه سنای آمریکا در نامه‌ای به «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات سنا، اعلام کردند که با طرح افزایش سقف بدهی عمومی آمریکا بدون پرداختن به دیگر اولویت‌ها مخالف هستند.

این اقدام نشان می‌دهد که احتمالا جمهوریخواهان به مقابله با پیشبرد طرح افزایش سقف بدهی آمریکا از سوی دموکرات‌ها برخواهند خواست.سناتورهای جمهوریخواه در نامه خود گفته‌اند که اقتصاد آمریکا در سرازیری سقوط قرار دارد و برای نجات آن به هزینه‌های اساسی و اصلاحات بودجه نیاز است. رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته نسبت به تهدید جمهوریخواهان به عدم افزایش سقف بدهی انتقاد کرده بود.

پایان پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید