لزوم ایجاد موازنه بین رسانه‌های استانی و سراسری در یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان این‌که در سال 1401 بیش از 60 میلیارد ریال آگهی های ثبتی و دولتی به نشریات محلی و سرپرستی روزنامه ها در استان یزد تعلق گرفته است، گفت: به دنبال ایجاد موازنه بین مطبوعات استانی و سراسری هستیم.

لزوم ایجاد موازنه بین رسانه‌های استانی و سراسری در یزد

به گزارش جشنواره تهران در یزد، احسان عابدی پیش از ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و با بیان این‌که در سال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد ریال آگهی های ثبتی و دولتی به نشریات محلی و سرپرستی روزنامه ها در استان یزد تعلق گرفته است، اظهار کرد: از این مبلغ، ۲۲ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال سهم نشریات استانی شده و سرپرستی ها نیز ۳۸ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال آگهی گرفتند که جمعا ۶۰ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال شده است.

وی افزود: طبق بخشنامه های جدید و توصیه های جدی نهادهای نظارتی، در خصوص توزیع آگهی ها باید مر قانون را رعایت کنیم که به همین دلیل فقط پنج نشریه استانی دارای شرایط دریافت آگهی شده اند و طبق قانون، نمی توانیم به سایر نشریات و مطبوعات استان آگهی تخصیص بدهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: این نشریات شامل روزنامه‌های پیمان یزد، بشارت یزد، صبح یزد و هفته نامه افق کویر و دوهفته نامه ۱۵ دی ابرکوه هستند که در حال حاضر حائز شرایط دریافت آگهی ها از جمله نظم در انتشار هستند.

عابدی با بیان این‌که از ۲۲ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال نشریات استانی، بیشترین درصد متعلق به ۲ روزنامه بشارت یزد و پیمان یزد بوده است، تصریح کرد: طبق قانون باید ۷۰ درصد آگهی‌های دولتی به نشریات استانی و ۳۰ درصد به سرپرستی روزنامه‌های سراسری اختصاص یابد، اما ادارات و دستگاه‌های دولتی استان یزد معمولاً اصرار دارند آگهی خود را در روزنامه های سراسری منتشر کنند که این موضوع باعث تضعیف نشریات استانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ این مساله توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شد و استاندار یزد هم دستور موکدی به مدیران استانی مبنی بر حمایت از مطبوعات استانی صادر کردند که انتظار داریم مورد نظر مدیران دستگاه‌ها قرار بگیرد.

مدیرکل ارشاد یزد در پایان گفت: سرپرستی روزنامه‌های سراسری هم مورد حمایت هستند، همچنان که تاکنون بوده اند، اما تقویت مطبوعات و رسانه‌های محلی تاثیر بیشتری در انتشار اخبار و اطلاع رسانی مسائل استان و شهرستانها دارند و به همین دلیل به دنبال ایجاد موازنه بین حمایت از هر دو هستیم.

پایان پیام/ب

دیدگاهتان را بنویسید