خبر خوب| راه اندازی کلینیک سلامت باروری و جوانی جمعیت در درمانگاه امام رضا(ع)

همزمان با هفته جوانی جمعیت، کلینیک سلامت باروری و جوانی جمعیت در درمانگاه امام رضا(ع) در شیراز راه‌اندازی شد‌.

خبر خوب| راه اندازی کلینیک سلامت باروری و جوانی جمعیت در درمانگاه امام رضا(ع)

به گزارش جشنواره تهران از شیراز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست که در درمانگاه امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بر برگزاری مستمر و منظم نشست قرارگاه جوانی جمعیت در واحد های زیر مجموعه دانشگاه تاکید کرد.

سید وحید حسینی، اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را یکی از اولویت های مهم مجموعه دانشگاه دانست و افزود: برای تسریع در اجرای این برنامه ملی و گسترش آن در جای جای استان، باید از ظرفیت ها، توانمندی ها و همکاری های برون بخشی استفاده کرد.

او از مسوولان دانشگاه و اعضای قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه برای تلاش در راستای افزایش همکاری های سازمان ها، ادارات و نهادهای مختلف استان در سرعت بخشیدن به اجرای صحیح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با رویکرد ملی تاکید کرد.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان اینکه کار تیمی، اساس بهداشت، درمان و آموزش است، استفاده از پتانسیل اساتید و صاحبنظران این عرصه در دانشگاه را برای کمک به اجرای طرح های ملی همانند جوانی جمعیت، تاثیرگذار است.

حسینی همچنین با اشاره به نقش ماماها در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بر به کارگیری این گروه در اثربخشی فعالیت ها و اقدامات قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به راه اندازی کلینیک سلامت باروری و جوانی جمعیت در درمانگاه امام رضا(ع)، این امر را بسیار ارزشمند دانست و گفت: ضرورت دارد اقدامات و ارایه خدمات در این کلینیک، به صورت الگو در استان درآید.

کلینیک سلامت باروری و جوانی جمعیت در درمانگاه امام رضا(ع) با همکاری معاونت های بهداشت، آموزشی، دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) و درمانگاه امام رضا(ع) با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شد.

کلینیک سلامت باروری و جوانی جمعیت، با هدف حفظ و ارتقای سلامت باروری زوجین راه اندازی شد که در این کلینیک خدماتی مانند مشاوره های بلوغ و سلامت نوجوانان، قبل، حین و پس از ازدواج، پیش از بارداری، زایمان ایمن، سلامت نوزاد و شیردهی، پیشگیری از سقط در بارداری ناخواسته ارائه می شود. پایان پیام/ن

دیدگاهتان را بنویسید