بیستمین جشنواره «جبرئیل امین» در حرم مطهر شاهچراغ آغاز شد / تجلیل از 172 حافظ کل قرآن در شیراز

طی مراسمی و با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیستمین جشنواره جبرئیل امین به میزبانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

بیستمین جشنواره «جبرئیل امین» در حرم مطهر شاهچراغ آغاز شد / تجلیل از 172 حافظ کل قرآن در شیراز

به گزارش جشنواره تهران از شیراز، سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیستمین جشنواره جبرئیل امین که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است گفت: یکی از وظایف نظام مقدس جمهوری اسلامی که تبدیل به یکی از خروجی‌ها، برکات و کارنامه این نظام شده رونق گرفتن فعالیت‌های قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: در مباحث محتوایی، تفسیری، حفظ، ترتیل و قرائت قرآن جهش غیرقابل قیاسی نسبت به دوران قبل از انقلاب در کشورمان شاهد هستیم. وی، مؤسسه بیت‌الاحزان را یکی از رویش‌های پرثمر قرآنی کشور عنوان کرد و افزود: این مؤسسه از یک روستای کوچک توسط یک حافظ قرآن آغاز به‌کار کرده و انصافاً بیت‌الاحزان مصداق شجره طیبه است. هاشمی با بیان اینکه امروز شاهد برکات حضور مؤسسه بیت‌الاحزان در تمام نقاط کشور هستیم که این باعث مباهات جمهوری اسلامی است، زیرا چنین مولود مبارکی در بدنه قرآنی کشور شکل گرفته است، افزود: حافظان قرآن این مؤسسه، عَلَم قرآن و تربیت حافظان قرآن را در مناطق محروم کشور بلند کرده‌اند و این مایه افتخار است. معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه بیت‌الاحزان را یک مؤسسه در تراز انقلاب اسلامی توصیف و اظهار کرد: همه باید برای تربیت حافظان قرآن و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی که همان ترویج فرهنگ قرآن است تلاش کنیم. حل مشکل جامعه امروز ما در گرو ترویج قرآن کریم است حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) نیز با بیان اینکه حافظان قرآن از سراسر کشور در این گردهمایی حضور دارند، گفت: حل مشکل جامعه امروز ما در گرو ترویج قرآن کریم است. وی با بیان اینکه تربیت حافظان قرآن به عنوان یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های قرآنی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: مقام معظم رهبری در بین دستوراتی که درباره فعالیت‌های قرآنی دارند، از همه بیشتر بر بحث پرورش حافظان قرآن تأکید داشتند، زیرا حفظ قرآن تأثیر بسیاری در شخصیت افراد در جامعه دارد. شاهسونی با تصریح اینکه طرح‌های بسیاری از سوی مؤسسه بیت‌الاحزان در طول سال اجرا می‌شود، اجرای طرح ملی رحله و همچنین اخیراً راه‌اندازی مراکز حفظ همراه با تحصیل با همکاری آموزش و پرورش را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد و گفت: بنا داریم با همکاری آموزش و پرورش این مدارس را توسعه و رونق دهیم تا روزی شاهد قرآنی شدن و حافظ قرآن شدن تمام دانش‌آموزان مدارس در کشور باشیم. عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیان کرد: قرارداد‌ها و همکاری‌های خوبی با دانشگاه فرهنگیان و اداره قرآن، عترت و وزارت آموزش و پرورش برای مراکز شبانه‌روزی و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در نقاط مختلف در حال شکل‌گیری است. وی از راه‌اندازی نخستین مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن برای نیرو‌های پایور نیروی دریایی ارتش همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این حرکت در کل کشور و سایر نیرو‌ها توسعه و رونق پیدا کند.

10 سال کم توجهی به دستور رهبر انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن  شاهسونی تصریح کرد: دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور 10 سال است که بر روی زمین مانده است، اما ما بیت‌الاحزانی‌ها قول می‌دهیم که تا پای جان برای تحقق این دستور تلاش کنیم و یقین داریم که به این موفقیت هم خواهیم رسید. مراسم گلباران 172 حافظ کل قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان، اجرای زیارت دسته‌جمعی حافظان کل قرآن از مضجع شریف حضرت شاهچراغ (ع) و ادای احترام به شهدای حرم شاهچراغ (ع) برنامه‌های حفظ‌خوانی، جمع‌خوانی، تواشیح و تجلیل از حافظان کل و خیران قرآنی از دیگر برنامه‌های این رویداد قرآنی است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید