انگلیس در بن‌بست اعتصاب، تورم و بحران سقوط استانداردهای زندگی

طی هفته‌های گذشته بسیاری از اقشار انگلیس دست از کار کشیدند و قرار است طی روزهای آینده هم کارمندان بسیاری از حوزه‌ها در این کشور دست به اعتصاب بزنند.

انگلیس در بن‌بست اعتصاب، تورم و بحران سقوط استانداردهای زندگی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل جشنواره تهران به نقل از ای بی سی، شکل گرفتن بزرگ‌ترین اعتصاب‌ها در صنایع انگلیس طی چند دهه گذشته باعث شده تا این کشور عملا به بن‌بست برسد و فعالیت‌های اقتصادی در این کشور متوقف شود. کارگران خدمات عمومی در انگلیس به خاطر سقوط استانداردهای زندگی در این کشور و سر به فلک کشیدن تورم طی هفته‌های گذشته بارها دست به اعتصاب زده‌اند. بیش‌تر روزهای ماه‌ گذشته و ماه جاری هم راهبران قطارها در انگلیس در اعتصاب بوده و دست از کار کشیده بودند و باعث شدند نیمی از خطوط راه‌آهن در این کشور در زمانی که اتفاقا به خاطر کریسمس بیشترین تقاضای سفر وجود دارد، متوقف باشد. قرار است اعتصاب‌های بیشتری در ماه فوریه در این کشور اتفاق بیفتد؛ چراکه مذاکرات برای افزایش  حقوق‌ها بین اتحادیه‌ها و نمایندگان دولتی به نتیجه نرسیده است.

طی هفته‌های اخیر حتی پرستاران، رانندگان اتوبوس و آمبولانس‌ها هم در انگلیس دست از کار کشیدند و خواستار افزایش حقوق‌های خود شدند. یک راننده اتوبوس در این باره گفت که همه ما در پرداخت هزینه‌های خود با مشکل مواجه هستیم و مجبوریم از پس‌اندازهای خود استفاده کرده یا قرض کنیم. در ماه دسامبر و ژانویه کارمندان شرکت پست و کارمندان حوزه بهداشت انگلیس هم دست از کار کشیدند. معلمان و بسیاری دیگر از کارمندان بخش دولتی از جمله نیروهای مرزبانی انگلیس هم می‌خواهند در روزهای آینده و در ماه فوریه به خاطر کم بودن دستمزد خود دست به اعتصاب بزنند. با وجود همه این فشارها اما دولت انگلیس در برابر خواسته این اقضار به شدت مقاومت می‌کند؛ چراکه اعلام کرده بالا بردن حقوق کارمندان دولتی به خاطر تورم باعث می‌شود 50 میلیارد دلار هزینه بیش‌تر به دولت این کشور تحمیل شود.  تورم در انگلیس در ماه اکتبر سال گذشته، به بالاترین میزان در 41 سال گذشته رسید. پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

دیدگاهتان را بنویسید